Over deze blog

Wij willen een platform aanbieden waar patiënten en hun omgeving hun eigen verhalen kunnen brengen. Lees hier wat je nog allemaal op de blog kunt vinden.

Waarom deze blog?

In elke actie die Takeda onderneemt en elke beslissing die wordt genomen, wordt rekening gehouden met de bedrijfsfilosofie die de patiënt centraal plaatst. Takeda wil haar filosofie, waarden en normen omzetten in de praktijk met concrete initiatieven. Zonder daarbij voorbij te gaan aan het feit dat Takeda een bedrijf is dat commerciële producten op de markt brengt. Onder andere voor chronische inflammatoire darmontstekingen, ook bekend als Inflammatory Bowel Disease, kortweg IBD. Zowel de ziekte van Crohn als colitis ulcerosa zijn IBD’s.

Deze blog is een van die patiëntgerichte initiatieven.

Wat vinden we op de blog?

Er bestaan al heel wat tools voor de IBD-community. Je hebt informatieve (medische) websites en websites van ziekenhuizen en patiëntenorganisaties, forums, social media communities enzovoort. Die sites helpen de IBD-patiënten als waardevolle bron vol informatie. Met deze blog willen we zo weinig mogelijk in het vaarwater van die sites komen.

Onze blog heeft een ander doel: we willen patiënten een platform aanbieden waar zijzelf en hun omgeving hun eigen authentieke verhalen kunnen brengen. Zo willen we de patiënten sterker maken. Tegelijkertijd willen we bewustwording creëren rond IBD.

Zo gaat Takeda verder dan alleen medische oplossingen aanreiken. We weten dat IBD-patiënten zoeken naar informatie en steun van mensen die aan dezelfde ziekte lijden. Via persoonlijke verhalen schetsen we de context van de ziekte en richten we ons minder op medische informatie. Zo proberen we het leven van de IBD-patiënt en zijn of haar omgeving comfortabeler te maken.

Deel deze pagina

Iris over ...


Iris is onze Takeda-reporter